Sunday, December 22, 2013

បច្ចេកទេស 10 យ៉ាង​ដើម្បី​រក្សា​ផ្នែក​បច្ចេកវិទ្យា​ព័ត៌មាន

   តិចណាស់ នោះ​ក្នុង​ប្រទេសខ្មែរ​ សព្វថ្ងៃ ថ្វីត្បិតតែ មាន​និស្សិត ផ្នែក​ព័ត៌មានវិទ្យា បាន​បញ្ចប់ ការ​សិក្សា​ជា​ច្រើន ជា​រៀងរាល់​ឆ្នាំ តែ​ការ​ជ្រើសរើស អ្នកបច្ចេកទេស IT ដែល​មាន ទេពកោសល្យ សម្រាប់​បំពេញ តម្រូវការ ការងារ របស់​លោកអ្នក ជា​ការ​លំបាក សម្រាប់​ថ្នាក់ដឹកនាំ IT ម្នាក់ៗ។ ពោល​គឺ វា​ត្រូវ​ចំណាយ​ពេល យ៉ាង​យូរ ដើម្បី​ពិនិត្យ មើល CV របស់​អ្នក​ដាក់ពាក្យ រាប់​រយ​នាក់ ហើយ​ជ្រើសរើស​ដើម្បី​យក​មក​សម្ភាសន៍។ បន្ទាប់មក​ត្រូវ​ចំណាយ ពេល​រាប់ម៉ោង អង្គុយ​សម្ភាសន៍​បេក្ខជន​ម្នាក់​ម្តងៗ ហើយ​បាន​យក​មក​ប្រៀបធៀប ពី​គុណសម្បត្តិ និង​គុណវិបត្តិ បេក្ខជន​ដែល​ជាប់​ក្នុង​ការ សម្ភាសន៍​លើកដំបូង ហើយ​ត្រូវ អង្គុយ​ចរចា​ពី​ប្រាក់ខែ ម្នាក់​ម្ដងៗ ទម្រាំ​រើស​បាន Programmer មួយ ឬ ពីរ​នាក់។

   ស្រាប់តែ​មួយ​ខែ ឬ​ពីរ​ខែ ឬ ១ឆ្នាំ ឬ ២ឆ្នាំ ក្រោយមក លោកអ្នក​លេចឮ​ដំណឹង​ថា អ្នក​ដែល​លោកអ្នក​ជ្រើសរើស​ដោយ​លំបាក​នោះ ចង់​ឈប់​ពី​កន្លែង​អ្នក ហើយ​ទៅ​រក កន្លែង​ថ្មី ដែល​ជា​គូរ ប្រកួតប្រជែង​ជំនួញ​ក្នុង​ទីផ្សារ​ផង​នោះ។

   ក្នុង​អត្ថបទ​នេះ យើង​សូម លើក​មូលហេតុ ១០យ៉ាង ដែល​យើង​ធ្លាប់​សាកសួរ Programmers, IT Expertise ក៏ដូចជា IT Managers ក្នុង​អង្គភាព ក្រុមហ៊ុន អង្គការ មួយ​ចំនួន ពី​មូលហេតុ​ដែល​គេ​ចង់ ផ្លាស់ប្ដូរ កន្លែង​ការងារ ក៏ដូចជា​ការសំដែង​ការ​សោកស្ដាយ​ របស់ IT Managers ម្នាក់ៗ នឹង​វិធីសាស្ត្រ​របស់​ថ្នាក់​ដឹកនាំ IT ។

   ១០ចំនុច ខាងក្រោម​នេះ​អាច​ជួយ​ឲ្យ​លោកអ្នក ជា​អ្នកគ្រប់គ្រង ផ្នែក​ការអភិវឌ្ឍន៍ កម្មវិធី កុំព្យូទ័រ ឬ អ្នកគ្រប់គ្រង ផ្នែក​ព័ត៌មានវិទ្យា តែម្ដង ត្រៀមលក្ខណៈ​កាត់បន្ថយ​ហេតុការណ៍​នេះ ៖


1-មិន​មាន​ការ​យកចិត្តទុកដាក់​គ្រប់គ្រាន់​ដល់​ប្រាក់ខែ​ពួកគេ (Poor Pay)

   ជា​ធម្មជាតិ គ្មាន​នរណា​ម្នាក់​ធ្វើការ​អស់​ពី​កម្លាំង​កាយ​ចិត្ត បើ​ប្រាក់ខែ​មិន​សម​ទៅ​នឹង​ការងារ នោះ​ទេ ។ ដូច្នេះ​នៅ​ពេល​ដែល​បុគ្គលិក​លោកអ្នក​មាន​អារម្មណ៍​ថា គេ​ទទួល​បាន ប្រាក់ខែ មិន​សម នឹង​ទីផ្សារ​ការងារ​នោះ ពួកគេ​នឹង​ចាប់ផ្ដើម​ពិនិត្យមើល​លទ្ធភាព រក​ការងារ​កន្លែង​ផ្សេងៗ ជាមួយ​នឹង​តំណែង​ប្រហាក់ប្រហែល​គ្នា តែ​ទទួល​បាន​ចំណូល​ច្រើនជាង។

   ចូល​កុំ​ភ្លេច​ថា​គូ​ប្រកួតប្រជែង ក្នុង​ជំនួញ​របស់​លោកអ្នក កំពង់​តែ​រង់ចាំ​ឱកាស​នេះ ពី​ឱកាស​ដែល​បុគ្គលិក​លោកអ្នក​ចាកចេញ​ពី​លោកអ្នក ជាពិសេស បុគ្គលិក​ឯកទេស​ដូចជា Programmers នេះ​ជាដើម។

   ពិតមែនហើយ ប្រហែលជា​គេ (IT Engineers) ព្រម​ទទួល​យក​ប្រាក់ខែ​ដែល​លោកអ្នក​ផ្ដល់ ឲ្យ​កាលពី​ប៉ុន្មាន​ឆ្នាំមុន ពេល​ដែល​គេ​ទើប​ចប់​មហាវិទ្យាល័យ។ តែ​ឥឡូវ​គេ​មាន​បទពិសោធន៍ សមត្ថភាព​ក៏​កាន់តែ​មាន​ជាង​មុន ដូច្នេះ​គេ​នឹង​ពិនិត្យមើល​ពី ប្រាក់បៀវត្សរ៍​ដែល​គេ​ទទួល​បាន ហើយ​ធ្វើការ​ពិចារណា​ទៅ​លើ​ទីផ្សារ​ការងារ។

   លោកអ្នក​ខ្លះ​គិត​ថា នេះ​ជា​ការងារ​ខាង​ផ្នែក​ធនធានមនុស្ស មិនមែន​ជា​ការងារ​របស់​ខ្ញុំ​ទេ។ តែ​តាមពិត​បើ​បុគ្គលិក​សុំ​ឈប់​លោកអ្នក​ផ្ទាល់​ជា​អ្នក​ទទួល​ខុសត្រូវ​នៅ​ ចំពោះ គណៈ​គ្រប់គ្រង​អង្គភាព និង​ការងារ។ ដូច្នេះ​លោកអ្នក​ជា​អ្នក​ដំបូង​ក្នុង​ការ​ផ្ដួចផ្ដើម​ឲ្យ​មាន​ការ​ លើកទឹកចិត្ត​ដល់​បុគ្គលិក របស់​លោកអ្នក។

2- ភាព​មិន​ច្បាស់លាស់​របស់​អនាគត (An Uncertain Future)

   តាមពិត​អង្គភាព​ពាណិជ្ជកម្ម​ស្ទើរតែ​ទាំងអស់ តែងតែ​មាន​ផែនការ​សម្រាប់​អនុវត្តន៍​ប្រចាំ​ឆ្នាំ ប្រចាំ​ឆមាស ប្រចាំ​ត្រីមាស​ជាដើម។ គម្រោង​ផែនការ​ទាំងអស់​នោះ មាន​សារៈសំខាន់​ណាស់​សម្រាប់​បុគ្គលិក​របស់​លោកអ្នក។ បើ​លោកអ្នក​ព្យាយាម​មិន​បញ្ចេញ​ព័ត៌មាន​ទាំងនោះ​ទៅ​ឲ្យ​ពួកគេ​ដឹង​ទេ ប្រាកដ​ណាស់​ពួក​គេ​ច្បាស់ជា​មាន​ការ​បារម្ភ​ពី​អនាគត​ការងារ​របស់​ពួកគេ នៅ​ពេលនោះ​គេ​នឹង​គិត​ថា តើ​អង្គភាព​ដែល​គេ​កំពង់​តែ​ធ្វើការ​ជាមួយ​នោះ ត្រូវការ​ពួកគេ ដែរ​ឬ​អត់? គេ​ចាប់ផ្ដើម​មាន​អារម្មណ៍​គិតវែងឆ្ងាយ ហើយ​សម្លឹង​រក​មើល​ការងារ​ផ្សេងៗ នៅ​លើ www.bongthom.com www.hrinc.com.kh www.khmer-jobs.com មិន​យូរ​ប៉ុន្មាន​គេ​នឹង​សម្រេចចិត្ត​ចាក​ចេញ​ពី​លោកអ្នក។ ដើម្បី​ការពារ​បញ្ហា​នេះ លោកអ្នក​ត្រូវ​ធ្វើ​យ៉ាងណា​បញ្ចេញ​ព័ត៌មាន​ណា​ដែល​លោក​អ្នក​គិត​ថា​មាន​ផល​ ប៉ះពាល់​ដល់​ពួក​គេ ហើយ​បង្ហាញ​វិធីសាស្ត្រ​ការពារ​ពួកគេ ក៏​ដូចជា​ផលប្រយោជន៍ អង្គភាព​ដែល​ថ្នាក់​គ្រប់គ្រង​បាន​សម្រេច។

   ជា​ការពិត​ណាស់ Programmers របស់​លោកអ្នក​មិន​ឆោត ស្ដាប់​ហេតុផល​របស់​លោកអ្នក ទាំងស្រុង​នោះ​ទេ តែ​យ៉ាងហោចណាស់​គេ​មាន​អារម្មណ៍​ថា លោកអ្នក​បាន​និយាយ​ការពិត​ប្រាប់​គេ ហើយ​នៅតែ​គិត​ដល់​ពួកគេ។

   ក្រុមហ៊ុន​ធំ​មួយ​នៅ​ស្រុកខ្មែរ​មាន​គម្រោង​កាត់​ផ្នែកIT ទាំងស្រុង​ជួល​ឲ្យ​ក្រុមហ៊ុន ផ្សេង​ជា​អ្នកគ្រប់គ្រង ហើយ​គេ​ព្យាយាម បិទបាំង​ព័ត៌មាន​ទាំងនេះ មិន​ឲ្យ​បុគ្គលិក IT ដឹង។ មិនយូរមិនឆាប់​គេ ឃើញ IT Manager បាន​លាឈប់​ពី​តំណែង។ នៅ​ពេលនោះ​បុគ្គលិក IT ទាំងអស់ ចាប់ផ្ដើម​ជ្រួលច្របល់ ហើយ​ចាប់ផ្ដើម​សួរ​គ្នា​ថា តើ​យើង​គួរ​ទៅ​កន្លែង​ណា? មិន​បាន​មួយ​ខែ​ផង​បុគ្គលិក IT ស្ទើរតែ​ទាំងស្រុង​បាន​សុំ​ឈប់​ពី​ការងារ។ ធ្វើឲ្យ​គណៈ គ្រប់គ្រង​ក្រុមហ៊ុន មិន​អាច​គ្រប់គ្រង​ស្ថានការណ៍​បាន ហើយ​បង្ខំចិត្ត​រក្សាទុក IT Department វិញ។ តែ​ទោះបីជា​យ៉ាងណា​បុគ្គលិក​សំខាន់​ដូចជា Software Development Manager, Networking Manager, R&D Engineer, Network Engineer បាន​លាឈប់​បាត់​ទៅ​ហើយ។ ទោះបីជា​ក្រុម​ម៉ៅការ​ផ្នែក​នេះ​ទៅ​ឲ្យ​ក្រុមហ៊ុន​ផ្សេង ក៏​គេ​ពិបាក ទទួល​ដែរ ព្រោះ​អ្នកឯកទេស​សំខាន់ៗ​មិន​បាន​ផ្ទេរ​ការងារ តាម​លំដាប់លំដោយ។ ហើយ​បើ​នឹង​រើស បុគ្គលិក​ថ្មី ក៏​ពិបាក​នឹង​យល់​ការងារ​ដែល​បាន​ដំណើរការ​រាប់​ឆ្នាំ​មក​ហើយ​ដែរ។

3-អ្នកដឹកនាំ​ដែល​និយម​ហិង្សា (A tyrannical manager)

   មាន​អ្នកដឹកនាំ​មួយ​ចំនួន​ប្រកាន់​អាកប្បកិរិយា ប៉ះ​ដៃ​យកដៃ ប៉ះ​ជើង​យកជើង។ ហើយ​ពេល​ខ្លះ មាន​ភាព​តឹងរ៉ឹង​នៅ​ចំណុច​ដែល​មិន​ត្រូវ តឹងរ៉ឹង​រហូត​ដល់​ពេល​ខ្លះ​មិនសូវ​ទាំង​ទុកចិត្ត ដល់​បុគ្គលិក ដែល​មិនសូវ​និយាយ​ស្ដី ឬ​មិន​ចេះ​អែបអប​ទៀត។

   អាកប្បកិរិយា​ទាំងនេះ ធ្វើ​ឲ្យ​បុគ្គលិក​បាក់ទឹកចិត្ត ហើយ​ធ្វើ​ឲ្យ​គេ​មាន​អារម្មណ៍​ថា គេ មិន​បាន​យកចិត្តទុកដាក់​ពី​ថ្នាក់ដឹកនាំ​របស់​គេ។ លោកអ្នក​ត្រូវ​ចាំ​ថា ទោះបី​អ្នក​នោះ​ជា​បុគ្គលិក​ចាស់​ក្ដី​ថ្មី​ក្ដី គឺ​គេ​ត្រូវការ​ការ​យកចិត្តទុកដាក់ និង​ការ​ទុកចិត្ត​ពី​ថ្នាក់ដឹកនាំ​របស់​គេ។ មាន​ពាក្យ​មួយ​ឃ្លា​សម្រាប់ ថ្នាក់ដឹកនាំ​គឺ​ថា "ត្រូវ​ស្ដីបន្ទោស​ដល់​បុគ្គលិក​របស់​លោកអ្នក នៅ​កន្លែង​សំងាត់ ហើយ​សរសើរ​ពួកគេ​នៅ​ទី​សាធារណៈ"។

   មាន​អ្នកគ្រប់គ្រង​ខ្លះ​មិន​ចេះ​ពីរ​របៀប​ធ្វើការ​សម្រេចចិត្ត ផ្នែក​បច្ចេកទេស ដើម្បី​ឲ្យ​ត្រូវ​នឹង​តម្រូវ ការ របស់​អង្គភាព​ក្នុង​ផ្លូវ​ដែល​បុគ្គលិក​បច្ចេកទេស អាច​ទទួល​យក​បាន​ហើយ​ធ្វើឲ្យ​ពួក គេ មាន​អារម្មណ៍​ថា ពួកគេ​ត្រូវ​បាន​គេ​ឲ្យ​តម្លៃ។ នៅ​ពេល​ដែល​បុគ្គលិក​ផ្នែក​បច្ចេកទេស មាន​អារម្មណ៍ គេ​ត្រូវ​បាន​មើល​រំលង ក្នុង​គម្រោង​ណាមួយ គេ​នឹង​ពិចារណា​ពី​តម្លៃ​របស់​ពួកគេ​ក្នុង​អង្គភាព ហើយ​មិនយូរមិនឆាប់ គេ​នឹង​សម្រេចចិត្ត​ចេញ​ពី​លោកអ្នក។

   យើង​ធ្លាប់​ឮ​បុគ្គលិក IT ភាគច្រើន​ត្អូញត្អែរ​ថា ពេលណា​ដែល​ពួកគេ​ធ្វើខុស គេ​ទទួល​ខុសត្រូវ តែ​បើ​ធ្វើ​ត្រូវ​មេ​របស់​គេ​ជា​អ្នកទទួល​វិញ។ ឬ​ថា ធ្វើខុស​ស្ដីឲ្យ ធ្វើ​ត្រូវ​មិន​ដែល​សរសើរ។

   ចូរ​កុំ​ភ្លេច​ថា​អ្នកបច្ចេកទេស IT របស់​លោកអ្នក​ជា​អ្នក​យល់​ពី​ស្ថានភាព IT ជាង​លោកអ្នក។ ពួកគេ​អាច​ធ្វើការ​កែតម្រូវ នូវ​ការ​សម្រេចចិត្ត​ផ្នែក​បច្ចេកទេស​របស់​ថ្នាក់ដឹកនាំ​ដើម្បី​តម្រូវ​នូវ​ ស្ថានការណ៍ ពិតប្រាកដ​នៃ​ផ្នែក​បច្ចេកវិទ្យា​ព័ត៌មាន ដែល​អង្គភាព​កំពុង​ប្រើប្រាស់។ លោកអ្នក​ប្រហែល​ជា​អាច​ប្រាប់​គេ​ថា យោបល់​របស់​ពួកគេ​នឹង​ត្រូវ​លើក​យក​ទៅ​ពិចារណា ហើយ​បើ​លទ្ធផល​មាន​ភាព​អវិជ្ជមាន ឬ​យ៉ាងណា​នោះ មិនមែន​ជា​ការ​ទទួលខុសត្រូវ​របស់​ពួកគេ​នោះ​ទេ។

   ជាទូទៅ​ក្នុង​នាម​ជា​អ្នកដឹកនាំ​ផ្នែក​បច្ចេកវិទ្យា​ព័ត៌មាន​ម្នាក់ លោកអ្នក​គួរតែ​មាន​ទស្សនៈ​ថា បើ​ជោគជ័យ នោះ​ជា​ជោគជ័យ​របស់​ក្រុម​លោកអ្នក បើ​បរាជ័យ​នោះ​ជា​កំហុស​របស់​អ្នក​តែ​ម្នាក់ឯង។ ចូរ​ចាំ​ថា​បើ​លោកអ្នក​លាឈប់​ពី​តំណែង ឬ​ត្រូវ​បាន​គេ​ដកចេញ​ពី​តំណែង​ពី​ប្រធាន​ផ្នែក ITនោះ​ផ្នែក ITនៅ​តែ​ដំណើរការ​ដដែល គ្រាន់តែ​ប្រសិទ្ធភាព​ការងារ​ធ្លាក់​ចុះ​តែប៉ុណ្ណោះ តែ​បើ​បុគ្គលិក ITទាំងអស់ ឈប់​តែ​ម្ដង​ផ្នែក ITមិន​អាច​ដំណើរការ​តែម្ដង ហើយ​ក៏​ជា​ហាយនភាព​របស់​ក្រុមហ៊ុន។

4-នយោបាយ​ក្នុង​អង្គភាព (Office Politics)

   អ្នក​បច្ចេកទេស​ព័ត៌មានវិទ្យា ជា​ក្រុម​ដែល​មិនសូវ​ចូលចិត្ត ដឹង​រឿង​នយោបាយ​ក្នុង ក្រុមហ៊ុន​នោះ​ទេ។ អ្វី​ដែល​គេ​ចង់បាន គឺ​ថា​មក​ធ្វើការ​នៅ​ការិយាល័យ​ជា​រៀងរាល់ថ្ងៃ ហើយ​បំពេញ ការងារ​ដែល​គេ​ចូលចិត្ត​ឲ្យ​បាន​ល្អ អាច​ទុក​ពេលវេលា​ខ្លះ​សម្រាប់​ឲ្យ​ពួកគេ​រៀន​ពី​អ្វី​ដែល​ថ្មី​ក្នុង បច្ចេកវិទ្យា ហើយ​ចូលចិត្ត​ធ្វើ​ការងារ​ដែល​ថ្មី​មិន​ដដែលៗ។ ទាក់ទង​ទៅ​នឹង​កម្រិត​នៃ​ថវិកា ការ​បន្ទោស​គ្នា​ទៅវិញទៅមក នៅ​ពេល​ដែល​គម្រោង​អ្វីមួយ​ទទួលបរាជ័យ ឬ​ទទួល​ខុសត្រូវ​នូវ​អ្វី​ដែល​មិនមែន​ជា ភារកិច្ច​របស់​ពួកគេ ធ្វើ​ឲ្យ​គេ​មាន​អារម្មណ៍​កាន់តែ​ធុញថប់​ខ្លាំង​ឡើងៗ។

   ក្នុង​នាម​លោកអ្នក​ជា​ថ្នាក់ដឹកនាំ​គេ​ផ្ទាល់ លោកអ្នក​គួរតែ​ធ្វើ​យ៉ាងណា ឲ្យ​គេ​មាន​អារម្មណ៍​ថា នៅ​ពេល​ដែល​គេ​មាន​បញ្ហា​លោកអ្នក​ជា​អ្នក​ដោះស្រាយ​ឲ្យ​ពួកគេ។ ពួកគេ​ដឹង​តែ​ពី​ធ្វើ​ការងារ​របស់ ពួកគេ​តែ​ប៉ុណ្ណោះ ពួកគេ​នឹង​សប្បាយចិត្ត​ធ្វើការ ហើយ​ការងារ​ក៏​កាន់តែ​មាន​ប្រសិទ្ធភាព បើ​ពួកគេ​ដឹង​ថា ថ្នាក់ដឹកនាំ​របស់​ពួកគេ ទទួលរ៉ាប់រង​គ្រប់​បញ្ហា​ដែល​ទាក់ទង​ការងារ​របស់​ពួកគេ។

5-តុល្យភាព​នៃ​ជីវិត និង​ការងារ (Work/Life balance)

   ចំណុច​មួយ​ដែល​អ្នកបច្ចេកទេស​ខាង​បច្ចេកវិទ្យា​ព័ត៌មាន តែងតែ​ជួបប្រទះ គឺ​ពួកគេ​តែងតែ​ធ្វើ ការ​ហួស ឬ​ខុសម៉ោង​ធ្វើការ។ យើង​តែងតែ​ឮ​ពាក្យ​ត្អូញត្អែរ​ពី​ក្រុម​គ្រួសារ អ្នកបច្ចេកទេស​ព័ត៌មាន​ថា ស្វាមី​ឬ​សង្សារ​របស់​ពួកគេ មិន​មាន​ពេលវេលា គ្រប់គ្រាន់​សម្រាប់​គេ និង​ក្រុម​គ្រួសារ។ ជា​ការពិត​ណាស់ សម្ពាធ​ពី​ក្រុម​គ្រួសារ និង​ពី​ការងារ​អាច​ធ្វើ​ឲ្យ​បុគ្គលិក​លោកអ្នក​លាឈប់​ពី​ការងារ។

   ដូច្នេះ​ក្នុង​នាម​លោកអ្នក​ជា​អ្នកដឹកនាំ​ផ្នែក​បច្ចេកវិទ្យា​ព័ត៌មាន​ ម្នាក់ ត្រូវ​តែ​គិតគូរ​ដល់​តុល្យភាព ការងារ និង​ជីវិត​ឯកជន​របស់​ពួកគេ។

   បើសិនជា​ធ្វើ​ទៅ​រួច (មិនមែន​ងាយ​ទេ) លោកអ្នក​ត្រូវ​បែងចែក​ការងារ​ឲ្យ​មាន​តុល្យភាព​រវាង បុគ្គលិក​របស់​លោកអ្នក ត្រូវ​ឲ្យ​បុគ្គលិក​លោកអ្នក​មាន​ពេលវេលា​សម្រាក​គ្រប់គ្រាន់ ទៅ​តាម​ច្បាប់ ដែល​បាន​កំណត់។

6-សំណល់​ការងារ (Stale Jobs)

   លោកអ្នក​ត្រូវ​ដឹង​ពី​ធម្មជាតិ​ភាព របស់​បុគ្គលិក​លោកអ្នក​ម្នាក់ៗ។ អ្នក​ខ្លះ​មិន​ចូលចិត្ត​ធ្វើការ សល់​ពី​អ្នកដទៃ​ទេ ហើយ​ក៏​មិន​ចូលចិត្ត​ធ្វើ​ការងារ​ណា​ដែល​ស្រួលៗ ដែល​មិន​មាន​ឱកាស​ឲ្យ​គេ​រៀន​ពី​អ្វីៗ​ដែល​ថ្មី​នោះ​ដែរ។

   ដូច្នេះ​លោកអ្នក​ត្រូវ​ចំណាយ​ពេលវេលា​មួយ​ចំនួន ដើម្បី​សង្កេត​មើល​បុគ្គលិកភាព របស់​បុគ្គលិក​ម្នាក់ៗ នៅ​ពេល​ធ្វើការ ហើយ​ស្វែងយល់​ថា តើ​ការងារ​ដែល​លោកអ្នក​ដាក់​ឲ្យ ធ្វើ​ជា​ការ​លំបាក​ពេក ដែល​អាច​ធ្វើ​ឲ្យ​គេ​មាន​អារម្មណ៍​ថា​លោកអ្នក​ធ្វើបាប​គេ ឬ​ស្រួល​ពេក​ដែល​អាច​ធ្វើ ឲ្យ​គេ​មាន​អារម្មណ៍​ថា​មើលងាយ​គេ។

7-ការងារ​ប្រថុចញ៉ុច (Stalled Project)

   ពិត​ណាស់​លោកអ្នក​ជា​អ្នកដឹកនាំ គឺជា​អ្នកគ្រប់គ្រង​គម្រោង​ការងារ។ ពេលខ្លះ​ដើម្បី​តម្រូវចិត្ត​ថ្នាក់ ដឹកនាំ ឬ​អតិថិជន លោកអ្នក​ត្រូវ​បង្ខំចិត្ត បង្ខំ​បុគ្គលិក​លោកអ្នក​ឲ្យ​ទទួល​បញ្ចប់​ការងារ​នេះ ដែល​ហាក់បីដូចជា​លោកអ្នក​ទម្លាក់​ទំនួលខុសត្រូវ​ទៅ​ឲ្យ​ពួកគេ។ នេះ​ជា​សម្ពាធ​ការងារ​មួយ យ៉ាង​ធ្ងន់ ដែល​យើង​ធ្លាប់​ឮ​អ្នក​អនុវត្តន៍​គម្រោង​ការងារ បច្ចេកវិទ្យា​ត្អូញត្អែរ​ថា ថ្នាក់ដឹកនាំ​របស់​គេ​យក​តែ​រួចខ្លួន ហើយ​ទម្លាក់​ការងារ​ឲ្យ​គេ។

   មាន​បុគ្គលិក​ចំនួន​តិចណាស់​ដែល​នៅ​ធ្វើ​ការងារ​នេះ ភាគច្រើន គឺ​គេ​សម្រេចចិត្ត​លាលែង​ពី ការងារ​នោះ។ សម្រាប់​ការងារ​ប្រថុចញ៉ុច​របៀប​នេះ មាន​ភាគតិច​ណាស់​ដែល​ទទួលជោគជ័យ។ ដូច្នេះ​គួរតែ​ជៀសវាង​បើ​អាច​ទៅ​រួច តែ​បើ​មិន​អាច​ជៀស​រួច​ទេ លោកអ្នក​ត្រូវ​តែ​បន្ថែម​ធនធាន ឬ​បុគ្គលិក​ថែមទៀត ដោយ​មិន​ត្រូវ​ទម្លាក់​លើ​បុគ្គលិក​របស់​លោកអ្នក នៅ​ពេល​ដែល​លោកអ្នក​ដឹង​ថា​មិន​អាច​ទៅ​រួច ហើយ​ជា​ការ​ចាំបាច់​ណាស់ ដែល​លោកអ្នក​ត្រូវ​នៅ​ជាមួយ​ពួកគេ​សម្រាប់​ការ ប្រថុចញ៉ុច របៀប​នេះ។

8-ខ្វះ​ការ​ទទួល​ស្គាល់​លទ្ធផល​ការងារ (Lack of Recognition)

   ដូច​បាន​និយាយ​ខាងដើម​ហើយ ការ​ទទួលស្គាល់​សមត្ថភាព​បុគ្គលិក​របស់​លោកអ្នក ជា​ការ សំខាន់ ក្នុង​នាម​លោកអ្នក​ជា​ថ្នាក់ដឹកនាំ​ម្នាក់។ ការ​ទទួលស្គាល់​សមត្ថភាព​បុគ្គលិក​របស់​លោកអ្នក គឺ​អាច​ធ្វើ​តាម​ការ​ផ្ដល់​ទំនុក​ចិត្ត លើ​ការ​សម្រេចចិត្ត​ចំពោះ​ការ​អនុវត្តន៍ បច្ចេកទេស​ណែនាំ​បុគ្គលិក​ថ្មី ឲ្យ​ទទួល​យក​យោបល់ ក្នុង​នាម​គេ​ជា​រៀមច្បង​ជាដើម។ ទទួលយក​បញ្ហា​ដែល​គេ​មាន​មក ដោះស្រាយ​ជា​ចម្បង។ល។

   បើ​គេ​មើល​ឃើញ​ថា តម្លៃ​ការងារ​របស់​គេ​ត្រូវ​បាន​មើល​រំលង មិនយូរមិនឆាប់ លោកអ្នក​នឹង លែង​ឃើញ​គេ នៅ​ក្នុង​ការិយាល័យ​ការងារ​របស់​លោកអ្នក។

9-បរិស្ថាន​ការងារ​មិនសូវ​ល្អ (Poor work environment)

   បរិស្ថាន​ការងារ​ខ្លះ មិន​អំណោយផល​ដល់​អ្នក​ធ្វើការ​ផ្នែក​បច្ចេកវិទ្យា​ព័ត៌មាន​នោះ​ទេ។ ដូចជា គ្រឿង​តុបតែង​ការិយាល័យ​ជាដើម។ ពេលខ្លះ​គេ​អាច​ធ្វើការ​ប្រៀបធៀប​រវាង​ការិយាល័យ​ធ្វើការ​របស់​ពួកគេ និង​ការិយាល័យ​របស់​មិត្តភ័ក្ដិ​គេ ហើយ​អាច​ធ្វើការ​ពិចារណា​ពី​លទ្ធភាព ដែល​អាច​ឲ្យ​គេ ធ្វើការ​ផ្លាស់ប្ដូរ​ការងារ​ថ្មី។

   លោកអ្នក​ត្រូវ​តែ​ធ្វើ​យ៉ាងណា តាម​សមត្ថភាព​ដែល​អាច​ធ្វើ​ទៅ​បាន កែច្នៃ​បរិស្ថាន និង បរិយាកាស​ការងារ ដែល​អាច​ធ្វើឲ្យ​លោកអ្នក​ផ្ទាល់ មាន​អារម្មណ៍​ធ្វើការ​ហើយ​បុគ្គលិក​លោកអ្នក​ក៏​អាច គិត​ដល់​លោកអ្នក​ដែល។

   នេះ​មិនមែន​ជា​ការងារ​ចាំបាច់​ទេ តែ​ជា​ចំណុច​មួយ​ក្នុង​ចំណោម​ចំណុច​ជាច្រើន នៃ​មូលហេតុ ដែល​អាច​នាំ​ឲ្យ​បុគ្គលិក​លោកអ្នក​ចង់​ចេញ​ពី​លោកអ្នក។

10-រឿង​ផ្សេងៗ​ទៀត​ដែល​ហួស​ពី​សមត្ថភាព​លោកអ្នក (Things Outside of your control)

   ចំណុច​ទី 10 នេះ គឺ​យើង​លើក​យក​ចំណុច​ផ្សេងៗ ដែល​លោកអ្នក​មិន​អាច​គ្រប់គ្រង ឬ​ឆ្លើយតប បាន​ដោយ​វា​ហួស​សមត្ថភាព ឬ​ព្រំដែន​ដែល​លោកអ្នក​អាច​ធ្វើ​ទៅ​បាន។

   បើ​ទាំង 9 ករណី​ខាងលើ​មិនមែន​ជា​មូលហេតុ ដែល​ធ្វើ​ឲ្យ​បុគ្គលិក​របស់​លោកអ្នក​លាឈប់​ពី លោកអ្នក​នោះ​ទេ មិនមែន​ជា​កំហុស​របស់​លោកអ្នក​នោះ​ទេ។ នេះ​ស​បញ្ជាក់​ថា​គេ​លា​ចេញ​ពី​លោកអ្នក មិនមែន​ជា​មូលហេតុ​ដែល​គេ​មិន​ពេញចិត្ត​នឹង​ការងារ​ដែល​គេ​កំពុង​ធ្វើការ​ នេះ​ទេ។តែ​អាច​ជា​មូលហេតុ ផ្ទាល់ខ្លួន។ ដូចជា​គេ​ត្រូវ​បង្កើត​មុខ​ជំនួញ ផ្ទាល់ខ្លួន​ជាដើម។តែ​ទោះបីជា​យ៉ាងណា ទោះបីជា​គេ​សម្រេចចិត្ត​លាឈប់​ពី​លោកអ្នក ហើយ​ការ​ពន្យល់​របស់​លោកអ្នក មិន​អាច​ធ្វើ​ឲ្យ​គេ​ប្ដូរ​ចិត្ត​វិញ​ទេ លោកអ្នក​ត្រូវ​រៀបចំ​ធ្វើ​យ៉ាងណា​ឲ្យ​ការ​ចាកចេញ​របស់​គេ​ប្រកបដោយ​សន្តិភាព ហើយ​ឧស្សាហ៍ ទំនាក់ទំនង​ជាមួយ​គេ​ជាប្រចាំ ក្រែង​មាន​ការងារ​ខ្លះ​លោកអ្នក​នៅ​តែ​ពឹង​ពាក់​គេ ឬ​ក៏​ត្រូវ​ការពឹងពាក់​អ្នក​ជាដើម៕

No comments:

Post a Comment