Sunday, December 22, 2013

រៀនមេរៀន​ជោគជ័យ​ពី ឌែ​ល (DELL)

ជា​និស្សិត​ឆ្នាំ​ទីមួយ​នៃ​សាកលវិទ្យាល័យ​តិច​សាស​សហរដ្ឋអាមេរិក ឌែ​ល​តែង​ចំណាយពេល​ក្រៅ​ម៉ោង​សិក្សា​ទៅ​ផ្តល់​សេវាកម្ម​លើក​ កំពស់បច្ចេកវិទ្យា​កុំព្យូទ័រ​ឲ្យ​អ្នករកស៊ី។ ដោយសារ​បញ្ហា​នេះ​ធ្វើ​ឲ្យ​ការសិក្សា​របស់​ឌែ​ល​មិនសូវ​ទទួលលទ្ធផល​ល្អ។ ឪពុក​របស់​ឌែ​ល​ខឹង​នឹង​ឌែ​ល​ជាខ្លាំង ទើប​ចង់​រឹបអូស​យក​កុំព្យូទ័រ​របស់​ឌែ​ល​ទុក​ទាំងអស់ ដើម្បី​ឲ្យ​ឌែ​ល​ផ្ចង់អារម្មណ៍​តែ​លើ​ការសិក្សា។ ឪពុក​ឌែ​ល​សួរ​ទៅ ​ឌែល​ថា “ចូរ​កំណត់​អាទិភាព​ក្នុង​ជីវិត តើ​កូន​ចង់បាន​អ្វី​ឲ្យ​ពិតប្រាកដ?”  ឌែ​ល​ឆ្លើយ​ទៅកាន់​ឪពុក​វិញ​ថា “ខ្ញុំ​ចង់​ប្រកួតប្រជែង​ជាមួយ IBM”
ចាប់តាំងពី​ផ្តើម​អាជីវកម្ម​កុំព្យូទ័រ​មក ឌែ​ល​បង្ហាញ​ឲ្យ​ឃើញ​ពី​យុទ្ធសាស្ត្រ​ប្លែក​គេ។ យុទ្ធសាស្ត្រ​ដ៏​ល្បីល្បាញ​មួយ​របស់​ឌែ​ល គឺ Direct from Dell ទិញ​ដោយផ្ទាល់​ពី​ឌែ​ល។ ឌែ​ល​ជឿថា គេ​អាច​លក់ដូរ​កុំព្យូទ័រ​ដោយផ្ទាល់​ពី​អ្នក​ផលិត​ទៅកាន់​អ្នកប្រើប្រាស់ ដោយ​មិនចាំ បាច់​មាន​អន្តរការី (ឈ្មួញកណ្តាល)។ ដើម្បី​អនុវត្តន៍​នូវ​យុទ្ធសាស្ត្រ​នេះ​ឲ្យ​បាន​ជោគជ័យ ឌែ​ល​បានផ្តល់​នូវ​សេវាកម្ម​អតិថិជន​ក្រោយ ពេល​លក់​កុំព្យូទ័រ​រួច។ ទោះបី​មាន​បញ្ហា​បច្ចេកទេស​អ្វី​ក៏ដោយ បុគ្គលិក​របស់​ឌែ​ល​នឹង​ទៅដល់​ផ្ទះ​អតិថិជន​ភ្លាម។ តាមរយៈ​ការ​កាត់​មិន​ឲ្យ​មាន​ឈ្មួញកណ្តាល ឌែ​លអាច​សន្សំសំចៃ​ថ្លៃដើម​បាន​យ៉ាង ច្រើន​លើសលប់។ ក្នុង​ឆ្នាំ ១៩៨៦ ពោលគឺ​បី​ឆ្នាំ​ក្រោយពី​បង្កើត​ក្រុមហ៊ុន​ចំណូល​ពី​ការលក់​របស់​ឌែ​ល កើន​ដល់ ៦០ លាន​ដុល្លារ។
មេរៀន​ជោគជ័យ​ពី​ឌែ​ល៖
គិត​ខុសគេ ៖ មនុស្ស​ទូទៅ​ប្រាប់​ឌែ​ល​ថា​ការលក់​ដោយផ្ទាល់​ពី​អ្នក​ផលិត​ទៅ អ្នកប្រើប្រាស់​មិនអាច​ធ្វើទៅកើត​ទេ​ក្នុង​ទ្រង់ទ្រាយ​ធំ។ តែ​ឌែ​ល​និយាយថា “ជា​រឿង​សប្បាយចិត្ត​ដែល​ធ្វើ​កិច្ច​ការដែល​អ្នកដទៃ​គិតថា ទៅ​មិន​រួច ឬ​មិន​ទំនង”
កំណត់​គោលដៅ​ខ្ពស់​ដែល​អាច​នឹង​សម្រេច​ទៅបាន ៖ នៅ​ចុងឆ្នាំ ១៩៨៦ ក្រុមហ៊ុន​បានកំណត់​គោលដៅ​លក់​ឲ្យ​បាន ១ពាន់​លាន​ដុល្លារ​ត្រឹម​ឆ្នាំ១៩៩២ និង​ពង្រីក​ខ្លួន​ជា​អន្តរជាតិ។ ដល់​ឆ្នាំ ១៩៩២ ក្រុមហ៊ុន​អាច​សម្រេច​ការលក់​ច្រើន​ទ្វេដង​លើសពី​គោលដៅ​កំណត់។ ការកំណត់​គោលដៅ​ខ្ពស់ ធ្វើ​ឲ្យ​អ្នក​រិះរក​វិធី​សម្រេច​ឲ្យ​បាន។
ផ្តោតទៅលើ​លទ្ធភាព​ដែល​អាច​នឹង​ជោគជ័យ ជាជាង​ផ្តោតទៅលើ​គូប្រកួត​ប្រជែង ៖ កុំ​ធ្វើ​ដោយ​ខ្លាច កុំ​វាស់វែង​ខ្លួនឯង​ដោយ​ធៀប​នឹង​អ្នកដទៃ ចូរ​វាស់វែង​ខ្លួនឯង​ដោយ​ប្រើ​ស្តង់ដារ​នៃ​ភាពល្អ​ឥតខ្ចោះ
លោក មៃ​ឃឹ​ល ឌែ​ល (Michael Dell) ស្ថាបនិកក្រុមហ៊ុនលក់កុំព្យូទ័រ DELL

No comments:

Post a Comment