Thursday, September 12, 2013

គួរស្វែងយល់អំពីការបំពេញតម្រូវការទីផ្សារបែបណា?



 
 នៅពេល​ដែល​អ្នកដឹង និង​សម្រេចចិត្តថា​ត្រូវ​ប្រកប​របរ​អ្វី ហើយ​អ្នក​ត្រូវ​សម្លឹង​រកមើល​ទីផ្សារ​ឬ​អ្នក​ប្រើ ប្រាស់​ថា​តើ​ពួកគេ​ត្រូវការ​អ្វី​?

​គ្មាន​អាជីវកម្ម​ណា ដែល​សម្រេច​ជោគជ័យ​ដោយ​ពុំ​បាន​បំពេញ​សេចក្តីត្រូវការ​ក្នុង​ទីផ្សារ នោះឡើយ តែ​មនុស្ស​ជាច្រើន​បែរ​ជា​ភ្លេច​រឿង​នេះ​ទៅ​វិញ​។ អាជីវករ​ថ្មីៗ តែង​ជ្រួលជ្រើម តែ​អំពី​គំនិត​របស់​ខ្លួន រហូត​ដល់​មើលរំលង​ចំណុច​សំខាន់​ផ្សេងៗ​អស់ ហើយ​ទីបញ្ចប់​គេ ត្រូវ​ទទួល​បរាជ័យ ដោយសារ​តែ​លក់រ​បស់​ដែល​មនុស្ស​មិន​ត្រូវការ​នេះឯង​។​

​បុរស​ម្នាក់​មាន​ជំនក់​ចិត្ត​ក្នុង​ការច្នៃប្រឌិត​ផលិត​ខ្លែង​បង្ហោះ​ ជាខ្លាំង​។ គេ​បាន​ចុះ​ទុន​យ៉ាងច្រើន ដើម្បី​ផលិត​ខ្លែង​ដោយ​ស្រមើស្រមៃ​ថា ខ្លួន​មុខ​ជា​លក់បាន​ច្រើន​ភ្លូកទឹកភ្លូកដី​មិន​ខាន ប៉ុន្តែ​បែរ ជា​គ្មាន​នរណា​ចង់​បាន​ទៅ​វិញ​។​

​មនុស្ស​មួយចំនួន​មាន​ការជឿជាក់​លើ​ផលិតផល ឬ​សេវា​របស់​ខ្លួន​ជ្រុល​ហួសហេតុ ធ្វើឲ្យ ហ៊ាន​ចុះ​ទុន​ប្រកប​អាជីវកម្ម​ដោយ​មើលរំលង​ពី​គោលដៅ​ដ៏​ពិតប្រាកដ ប្រៀប​ដូច​ការ​ប្រដាល់ ដូច្នេះ ទោះបីជា​អ្នក​មាន​កម្លាំង​មាំមួន​ខំប្រឹងប្រែង​ឬ​មាន​ភាពរហ័សរហួន ប៉ុន្តែ​បើ​អ្នក​ពុំមាន បច្ចេកទេស​អ្វី​ទេ នោះ​អ្នក​ក៏​មិន​អាច​យកឈ្នះ​គូប្រកួត​បានដែរ​។​

​ការបំពេញ តម្រូវការ​ទីផ្សារ ក៏​អាស្រ័យ​ទៅលើ​ពេលវេលា​ផង​ដែរ​។ ផលិតផល​ដែល​ពេញ និយម​ក្នុងសម័យ​បច្ចុប្បន្ន អាច​នឹង​ហួស​សម័យ​នាពេល​ខាងមុខ​ដោយសារតែ​បច្ចេកវិទ្យា​ថ្មីៗ​ចូលមក​ជំនួស​។ ហេតុ​នេះ​អ្នក​គួរ​សម្លឹងមើល​ផងដែរ​ថា តើ​ផលិតផល​ឬ​សេវា​របស់​ខ្លួន អាច​តបស្នង​ដល់​តម្រូវកា​រទាំង​បច្ចុប្បន្ន​និង​អនាគត​ដែរឬទេ​?

​ទីតាំង​ប្រកប​អាជីវកម្ម​ក៏​ជា​រឿង​សំខាន់​ណាស់​ដែរ​។ អាជីវកម្ម​តែមួយ​អាច​ទទួល​ជោគជ័យ ខ្លាំង​នៅ​កន្លែង​មួយ​តែ​បែរជារ​លំនៅ​កន្លែង​មួយទៀត​។ ការបើក​ហាង​លក់​ស៊ុប​ឆ្នាំងដី អាច​នឹង​មាន​ដំណើរកា​រ​ល្អ នៅក្នុង​តំបន់​កម្មករ ឬ​មនុស្ស​សាមញ្ញ​រស់នៅ ប៉ុន្តែ​អាច​នឹង​មិន​សូវ ល្អ​ក្នុង​តំបន់​អ្នក​មាន ព្រោះ​ពួក​សេដ្ឋី​គេ​មិនសូវ​ចូល​ហាង​ស៊ុប​ឆ្នាំងដី​នេះ​ទេ​។​

​សូម​អ្នក​សង្កេត​ឧទាហរណ៍​ពី​តម្រូវការ​ដូចខាងក្រោម ៖
១). ក្នុង​តំបន់​ដែល​មាន​គ្រួសារ​ថ្មីថ្មោង និង​ក្មេងៗ​ច្រើន​
  
១. លក់​ល្បែងក្មេងលេង​
  
២. លក់​ខោអាវ​ក្មេង​
  
៣. លក់​ម្ហូបអាហារ​ឆ្អិន​ស្រាប់​
  
៤. បើក​សាលា​មត្តេយ្យ​

២. ក្នុង​តំបន់​អ្នកមាន​
  
១. លក់​របស់បុរាណ​
  
២. លក់​វត្ថុ​អនុស្សាវរីយ៍​តម្លៃ​ខ្ពស់​
  
៣. លក់​សត្វ​ចិញ្ចឹម​
  
៤. បើក​ក្លឹប​ហាត់​ប្រា​ណា​

៣. ក្នុង​តំបន់​សម្បូរ​ជន​ចាស់ជរា​
  
១. បើក​ហាង​លក់​សៀវភៅ​
  
២. បើក​ហាង​លក់​អាហារ​ឬ​ថ្នាំ​បម្រុង​សុខភាព​

៤. ក្នុង​តំបន់​អ្នកក្រីក្រ​
  
១. លក់ទំនិញ​ជជុះ​
  
២. បើក​កន្លែង​ជួសជុល​ម៉ូតូ​ឬ​រថយន្ត​
  
៣. បើក​កន្លែង​ជួសជុល​ឧបករណ៍​អគ្គិសនី​ឬ​វិទ្យុ​ទូរទស្សន៍​

​អ្នក​ត្រូវ​ប្រកប​អាជីវកម្ម ឲ្យ​សមស្រប​ទៅតាម​តំបន់​ដែល​ខ្លួន​ដាក់​ទីតាំង​ដោយ​លើក​ជា​សំណួរ​ថា តើ​ខ្ញុំ​នឹង​លក់​នៅ​ទីកន្លែង​ណា ដើម្បី​ឲ្យមាន​អតិថិជន​គ្រប់​គ្រាន់ល្ម​ម​អាច​នឹង​ឈរ​ជើងបាន​? សំណួរ​នេះ​អាច​ផ្តល់​ជា​មូលដ្ឋានគ្រឹះ​ដំបូងៗ ដើម្បី​ឲ្យ​អ្នក​អាច​ប្រមូលផ្តុំ​គំនិត ក្នុង​ការប្រកប អាជីវកម្ម​របស់​ខ្លួន​បាន​។​

​បន្ត​ទៅ​នេះ គឺជា​សំណួរ​ដែល​អ្នក​ត្រូវ​សួរ​ខ្លួនឯង​ដើម្បី​ពិចារណា​មើល​ឲ្យដឹងថា តើ​អាជីវកម្ម អ្វីមួយ​អាច​បំពេញ​តម្រូវកា​របា​ន​ដែរ​ឬ​យ៉ាងណា​...
  
១. តើ​គូប្រជែង​ធ្លាប់​ដឹង​ពី​តម្រូវការ​ប្រភេទ​នេះ​របស់​អតិថិជន​ឬ​នៅ​?
  
២. តើ​អ្នកដឹង​ហើយ​ឬ​នៅ​ថា អតិថិជន​ដែល​ត្រូវការ​ទំនិញ​របស់​អ្នក គឺជា​មនុស្ស​ប្រភេទ​ណា​?
  
៣. តើ​អ្នក​បាន​សម្លឹង​ឃើញ​ទំហំ​ដ៏​សមរម្យ​របស់​ផលិតផល​ខ្លួន​ហើយ​ដែរ​ឬ​នៅ​?
  
៤. តើ​អ្នក​អាច​បំពេញ​តម្រូវការ​ទីផ្សារ បានល្អ​ជាង​អ្វី​ដែល​កំពុងតែ​មាន​សព្វ​ថ្ងៃ​ដែរឬទេ​? ការ​បំពេញតម្រូវការ​បច្ចុប្បន្ន​ស្ថិតក្នុង​ស្ថានភាព​អន់​ខ្សោយ​មែន​ដែរឬទេ​ ?
  
៥. តើ​តម្រូវការ​នោះ​កើតមាន​ហើយ​ឬ​នៅ​? ឬ​មួយ​វា​គ្រាន់តែ​ជា​ការយល់ឃើញ​ផ្ទាល់ខ្លួន​របស់ អ្នក​ប៉ុណ្ណោះ​?
  
៦. តើ​អ្នក​អាច​ទាញយក​ផលប្រយោជន៍​ពី​ស្ថិតិ​ផ្សេងៗ​ដែរឬទេ ដូចជា​ស្ថិតិ​ចំនួន​ប្រជាជន​? ប្រាក់ចំណូល​មធ្យម​? ផ្លូវ​គមនាគមន៍​?...

​ប្រការ​សំខាន់​មួយទៀត​ដែល​អ្នក​ត្រូវ​ប្រយ័ត្ន​គឺ ពេល​អ្នក​កំពុងតែ​គិត​ពិចារណា​នេះ តើ​មាន អ្នកដទៃ​គេ​ស្រវា​ឱកាស​មុន​ហើយ​ដែរឬទេ​? បើ​យ៉ាងហោចណាស់ ការ​ដឹងខ្លួន​ជា​មុន មុន​នឹង​លោត​ចូល វា​ល្អ​ជាង​ការ​មិន​ដឹង​៕

No comments:

Post a Comment