Friday, September 13, 2013

ប្រវត្តិរបស់​ Twitter

Twitter គឺ​ជា​គេហទំព័រ​​ដែល​ស្ថិត​នៅ​​ក្រោម​ស្លាក​សញ្ញា​​​​ក្រុមហ៊ុន​ Twitter Inc.។ គេហទំព័រ​នេះ​ គឺ​ជា​​​គេហទំព័រ​សង្គម​​​ ដែល​អាច​ផ្ដល់​​ឲ្យ​អ្នក​ប្រើ​ប្រាស់​អាន​ ឬ​ផ្ញើ​សារ​ឲ្យ​គ្នា​ទៅ​វិញ​ទៅ​មក​បាន​ ដែល​គេ​ហៅ​ថា​ Tweets។
គេហទំព័រ​​នេះ​​មាន​មូលដ្ឋាន​​នៅ​ រដ្ឋ​San Francisco សហរដ្ឋអាមេរិក។ ក្រៅ​ពី​​ការិយាល័យ​ធំ​នេះ​ នៅ​មាន​ការិយាល័យ​ និង​កន្លែងផ្ទុក​ Server ពីរ​ធំៗ​ទៀត​គឺ​នៅ​ San Antonio និង​ Boston។
ទីស្នាក់ការ​ធំ​នៅ San Francisco
ប្រវត្តិ
មុន​នឹង​ឈាន​ដល់​ការ​បង្កើត​ក្រុមហ៊ុន​នេះ​ជា​ផ្លូវ​ការ​​ គឺ​មាន​អ្នក​ជំនាញ​​បច្ចេកវិទ្យា​ និង​បុគ្គលិក​​​ក្រុមហ៊ុន​ជា​ច្រើន​នាក់​​បាន​ជួបប្រជុំ​ ជជែកនិង​​ពិភាក្សា​គ្នា​ដើម្បី​បង្កើត​សេវាកម្ម​មួយ​នៅ​លើ​អ៊ីនធឺណិត​មាន​ លក្ខណៈ​ខុស​​ពី​គេ។ ​ក្នុង​ក្រុម​ពិភាក្សា​នេះ​ ក៏​មាន​លោក​ Jack Dorsey ម្នាក់​ផង​ដែរ​ ជា​អ្នក​ផ្ដួច​ផ្ដើម​គំនិត​​បង្កើត​សេវាកម្ម​​មួយ​ដោយ​ប្រើ​ SMS សម្រាប់​ទំនាក់​ទំនង​គ្នា​នៅ​ក្នុង​ក្រុម​ប្លុក​តូចៗ។
ស្ថាបនិក Twitter លោក Jack Dorsey
ឈ្មោះ​កូដ​ដំបូង​ដែល​​​ក្រុម​របស់​គាត់​ជ្រើស​រើស​យក​មក​ប្រើ​ប្រាស់​គឺ twttr។ ឈ្មោះ​កូដ​នេះ​គឺ​តម្រូវ​ឲ្យ​​សមាជិក​ ឬ​អ្នក​ប្រើ​ប្រាស់​សេវាកម្ម​នោះ​ ផ្ញើ​សារ​ជា​អក្សរ​ទៅ​កាន់​លេខ​កូដ​ TWTTR។ អ្នក​ប្រើ​ប្រាស់​អាច​សរសេរ​ព័ត៌មាន​​ ការ​បញ្ចេញ​យោបល់​ ​ការ​សំដែង​​អារម្មណ៍​ និង​មតិ​ផ្សេង​ៗ​ផ្ញើ​ទៅ​កាន់​ twttr ដើម្បី​ចែក​រំលែក​ជា​មួយ​អ្នក​ផ្សេង​ទៀត​ដែល​ស្ថិត​ក្នុង​ប្លុក​ជា​មួយ​ គ្នា។
គម្រោង​នេះ ​សម្រេច​ជោគ​ជ័យ​ជា​ផ្លូវ​ការ​​នៅ​ថ្ងៃ​ទី​២១​ មីនា​ ឆ្នាំ​២០០៦។ ​ ​​ស្ថាបនិក​គេហទំព័រ​សង្គម​មួយ​នេះ​គឺ​​លោក​ Dorsey បាន​ផ្សាយ​ចេញ​ជា​លើក​ដំបូង​នៅ​វេលា​ម៉ោង​៩:៥០ល្ងាច​ (ល្វែង​ម៉ោង​នៅ​តំបន់​អាស៊ី​ប៉ាស៊ីហ្វិក) នៅ​ក្នុង​សារ​មួយ​​មាន​អត្ថន័យ​បែប​នេះ​ “twttr របស់​ខ្ញុំ​ទើប​តែ​តម្លើង​រួច​មុន​នេះ” ដែល​អត្ថន័យ​សារ​ដើម​សរសេរ​ថា “just setting up my twttr”។
គេហទំព័រ​នេះ ​ដំបូង​ឡើយត្រូវ​បាន​គេ​ដាក់​ឲ្យ​ប្រើ​ប្រាស់​តែ​​សម្រាប់​ឲ្យ​បុគ្គលិក​ ក្រុមហ៊ុន​ Odeo ប៉ុណ្ណោះ។  ប៉ុន្តែ​រយៈ​ពេល​ក្រោយ​មក កំណែ​ពេញ​លេញ​ត្រូវ​បាន​គេ​ប្រកាស​ដាក់ដំណើរការ​ជា​ផ្លូវ​ការ​នៅ​ថ្ងៃ​ទី​១៥ កក្កដា​ ឆ្នាំ​២០០៦។ នៅ​ខែ​តុលា​ ឆ្នាំ​២០០៦​ លោក​ Biz Stone, Evan Williams, Dorsey និង​បុគ្គលិក​​របស់​ក្រុមហ៊ុន​​ Odeo ផ្សេង​ទៀត​​បាន​សម្រេច​ប្រែ​ក្លាយ​ក្រុមហ៊ុន​នេះ​ជា​ក្រុមហ៊ុន​សាជីវកម្ម​ ពេញ​សិទ្ធិ​ ហើយ​ថែម​ទាំង​ទិញ​​យក​ភាគហ៊ុន​ និង​ទ្រព្យ​សកម្ម​ទាំង​អស់​របស់​ក្រុមហ៊ុន​ Odeo ពី​វិនិយោគិន​ និង​ម្ចាស់​ភាគហ៊ុន​​​ផ្សេង​​ទៀត។
ដំណាក់​កាល​រីក​ចម្រើន
គេហទំព័រ​សង្គម​មួយ​នេះ​ ចាប់​ផ្ដើម​បោះ​សំឡេង​ និង​​ល្បី​រន្ទឺ​ចាប់​ពី​ឆ្នាំ​២០០៧​​ ហើយ​​កំណត់​ត្រា​ដែល​ក្រុម​ហ៊ុន​នេះ​​ចាប់​ផ្ដើម​ទទួល​បាន​ជោគ​ជ័យ​បំផុត​ នោះ​គឺ​នៅ​ក្នុង​កម្មវិធី​បុណ្យ​ Festival។ នៅ​ក្នុង​ព្រឹត្តិការណ៍​នោះ​ Twitter មាន​អ្នក​ប្រើ​ប្រាស់​​​ផ្ញើ​សារ​ឲ្យ​គ្នា​​​កើន​ឡើង​ពី២​ម៉ឺន​សារ​ក្នុង​ មួយ​​ថ្ងៃ​​ដល់​៦​ម៉ឺន​សារ​ក្នុង​មួយ​ថ្ងៃ។
នៅ​ក្នុង​ឆ្នាំ​២០០៧​ បើ​គិត​ជា​មធ្យម​​ក្នុង​មួយ​​​ត្រីមាស​ Twittter ​មាន​អ្នក​ប្រើ​ប្រាស់​​​​ផ្ញើ​សា​រប្រមាណ​៤​សែន​សារ ក៏​ប៉ុន្តែ​មក​ដល់​ឆ្នាំ​២០០៨​ គេហទំព័រ​នេះ​​មាន​អ្នក​ផ្ញើ​សារ​កើន​ឡើង​ដល់ ១០០​​លាន​សារ ក្នុង ​មួយ​ត្រីមាស។ មក​ដល់​ដើម​​ឆ្នាំ​២០១០​ (គិត​ត្រឹម​ខែ​កុម្ភៈ)​ ​គិត​ជា​មធ្យម​ក្នុង​មួយ​ថ្ងៃ​ គេហទំព័រ​​នេះ​មាន​អ្នក​ផ្ញើ​សារ​ប្រមាណ​៥០​លាន​សារ តែ​មក​ដល់​ខែ​មិថុនា​ ចំនួន​សារ​បាន​កើន​ឡើង​ដល់​៦៥​លាន សារ​​ក្នុង​មួយ​ថ្ងៃ​ ហើយ​បើ​គិត​ជា​វិនាទី​មាន​ប្រមាណ ៧៥០​សារ ក្នុង​មួយ​វិនាទី​។
ភាគ​ជោគជ័យ​ចាប់​ឆ្នាំ​ពី​ឆ្នាំ​២០០៧​នេះ​ បាន​បង្កើន​​ចំណាត់​ថ្នាក់​​គេហទំព័រ​សង្គម​មួយ​នេះ​ ក្លាយ​ជា​គេហទំព័រ​សង្គម​ធំ​លំដាប់​លេខ​បី ក្នុង​ពិភពលោក​​ ដែល​កាល​ពី​​ដំបូង​​​ឡើយ​ ចំណាត់​ថ្នាក់​​​ទី​២២ ឯណោះ។
កាន់​តែ​ជោគជ័យ​មួយ​កម្រិត​ទៀត​ គឺ​គេហទំព័រ​​នេះ​បាន​ទិញ​អ្នក​ជំនាញ​ខាង​សរសេរ​កម្មវិធី​​ Atebits នៅ​ថ្ងៃ​ទី​១១ ​មេសា ឆ្នាំ​២០១០។ Atebits បាន​រៀប​​ចំ​កម្មវិធី​ Twitter ដែល​មាន​ឈ្មោះ​ថា​ Tweetie ដាក់​ឲ្យ​ដំណើរ​ការ​ដំបូងជា​មួយ​ Mac និង​ iPhone។ កម្មវិធី​នោះ​ ត្រូវ​បាន​គេ​ប្ដូរ​ឈ្មោះ​ថា​ Twitter ​វិញ​ ដែល​អាច​ប្រើ​ប្រាស់​បាន​ដោយ​ឥត​គិត​ថ្លៃ​​សម្រាប់​ iPhone, iPad និង​ Mac។
ទីផ្សារ​ធំ​ៗ​ទាំង​ប្រាំ​របស់​ Twitter (គិត​ជា​ភាគរយ)
1.​ ឥណ្ឌូណេស៊ី ថយ​ចុះ​ពី​​២០.៨%​  ក្នុង​ខែមិថុនា ២០១០​ មក​ត្រឹម​​១៩.០​​%  ក្នុង​ខែធ្នូ ២០១០
2. ប្រេស៊ីល កើន​ឡើង​ពី​​២០.៥%     ​ ក្នុង​ខែមិថុនា ២០១០​ ដល់​២១.៨​​​%  ក្នុង​ខែ ធ្នូ ២០១០
3. វេណេហ្ស៊ុយអេឡា កើន​ឡើង​ពី​​១៩.០%  ​ក្នុង​ខែមិថុនា ២០១០  ដល់​២១.១​​​% ក្នុង​ខែធ្នូ ២០១០
4. ហុឡង់ដ៍ កើន​ឡើង​ពី​​១៧.៧%​    ក្នុង​ខែមិថុនា ២០១០  ដល់​២២.៣​​​%   ក្នុង​ខែធ្នូ ២០១០
5. ជប៉ុន កើន​ឡើង​ពី​​១៦.៨%     ក្នុង​ខែមិថុនា ២០១០   ដល់​២០.០​​​%  ក្នុង​ខែធ្នូ ២០១០
ចំនួន​អ្នក​ប្រើ​ប្រាស់​ និង​ចំណូល
គិត​ត្រឹម​ខែ​ឧសភា ​ឆ្នាំ​២០១១​នេះ Twitter មាន​អ្នក​ប្រើ​ប្រាស់​សរុប​ប្រមាណ ​២០០​លាន​នាក់​នៅ​ជុំវិញ​ពិភពលោក​ ដែល​អាច​ប្រើ​បាន​​៩​​ភាសា មាន​ដូច​ជា​ អង់គ្លេស បារាំង អាល្លឺម៉ង់ អ៊ីតាលី ជប៉ុន កូរ៉េ រុស្សី អេស្ប៉ាញ និង​ទួរគី។ Twitter មាន​បុគ្គលិក​ប្រមាណ​៤៥០​នាក់ និង​មាន​ប្រាក់​ចំណូល​សរុប​ប្រមាណ​១៤០​លាន​ដុល្លារ នៅឆ្នាំ​២០១០។
សមាសភាព​​អ្នក​ដឹក​នាំ
Twitter ស្ថិត​នៅ​ក្រោម​ការ​គ្រប់​គ្រង​របស់​លោក​ Jack Dorsey ប្រធាន​ក្រុម​ប្រឹក្សា​ និង​ជា​ប្រធាន​ផ្នែក​ខាង​អភិវឌ្ឍ​ផលិតផល​, លោក​ Dick Costolo នាយក​ប្រតិបត្តិ, Evan Williams នាយក​គ្រប់​គ្រង​ទូទៅ​ និង​លោក​ Biz Stone ជា​នាយក​​ផ្នែក​ស្រាវជ្រាវ​ផលិតផល៕

No comments:

Post a Comment